Handledning 20100215
Idag har vi haft det första tillfället av handledning vilket blev en intressant process för gruppen. Vi hade svårt att se ett avgränsat område kring Organism liv. Efter några timmars dividerande och diskuterande om teman med olika inriktningar är nu området avgränsat till Träd.
Frågor som kom upp var bland annat; Vad har vattnet för betydelse för träd? Hur får trädet vatten? Vad händer med vattnet? Hur påverkar ljus träd? Vad innebär fotosyntes och klorofyll? Kan vi biologiska termer som skaft, gren, kvist, blomma, knopp och årsringar? Hur har utvecklingen för att fälla träd utvecklats ur ett historiskt perspektiv?
Innan avslutad dag har vi bestämt att börja vår fördjupning i FOTOSYNTES, KRETSLOPPET och BIOLOGISKA TERMER. Vi ser fram mot ett intressant och roligt arbete.
Evelina
Malin
Wiktoria
Lotta
Idag har vi haft det första tillfället av handledning vilket blev en intressant process för gruppen. Vi hade svårt att se ett avgränsat område kring Organism liv. Efter några timmars dividerande och diskuterande om teman med olika inriktningar är nu området avgränsat till Träd.
Frågor som kom upp var bland annat; Vad har vattnet för betydelse för träd? Hur får trädet vatten? Vad händer med vattnet? Hur påverkar ljus träd? Vad innebär fotosyntes och klorofyll? Kan vi biologiska termer som skaft, gren, kvist, blomma, knopp och årsringar? Hur har utvecklingen för att fälla träd utvecklats ur ett historiskt perspektiv?
Innan avslutad dag har vi bestämt att börja vår fördjupning i FOTOSYNTES, KRETSLOPPET och BIOLOGISKA TERMER. Vi ser fram mot ett intressant och roligt arbete.
Evelina
Malin
Wiktoria
Lotta
Rekomenderar en bra sida med ispiration för elever och lärare!
SvaraRaderawww.skogeniskolan.se
/Lotta